• Home
  • Onze school
    • Onze school
    • Identiteit
    • Ons team
    • MR
    • OR
    • Raad van toezicht
    • Passend onderwijs
    • Partners
    • Psz Kruimeltje
    • Schoolgids
    • Jaarverslagen
    • Protocollen
  • Groepen
    • Instroomgroep
    • Groepen 0-1-2
    • Groepen 3
    • Groepen 4
    • Groepen 5
    • Groepen 6
    • Groepen 7
    • Groepen 8
    • Plusklas
    • Remedial teaching
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Infobrieven
    • Notulen MR
  • Kalender
    • Jaarkalender
    • Vrije dagen en vakantie
  • Formulieren
    • Aanmelden nieuwe leerling
    • Contactformulier
    • Verlofaanvraag
    • Uitleg basisschool app
  • Contact
  • Home
  • Onze school
    • Onze school
    • Identiteit
    • Ons team
    • MR
    • OR
    • Raad van toezicht
    • Passend onderwijs
    • Partners
    • Psz Kruimeltje
    • Schoolgids
    • Jaarverslagen
    • Protocollen
  • Groepen
    • Instroomgroep
    • Groepen 0-1-2
    • Groepen 3
    • Groepen 4
    • Groepen 5
    • Groepen 6
    • Groepen 7
    • Groepen 8
    • Plusklas
    • Remedial teaching
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Infobrieven
    • Notulen MR
  • Kalender
    • Jaarkalender
    • Vrije dagen en vakantie
  • Formulieren
    • Aanmelden nieuwe leerling
    • Contactformulier
    • Verlofaanvraag
    • Uitleg basisschool app
  • Contact
  • Welkom op onze website

  • Schoolvideo

    • Thema herfst
  • Jaarkalender
    2 feb
    Adviesgesprekken groep 8
    4 feb
    Adviesgesprekken groep 8
    8 feb
    Studiedag (vrije dag)
    9 feb
    Pré-adviesgesprekken groep 7
    11 feb
    Pré-adviesgesprekken groep 7
    Bekijk het volledige overzicht

Groepen 0-1-2

Kleuters leren en ontwikkelen zich voornamelijk door ervaringen en ontdekkingen tijdens hun spel. 
We spelen in onze kleutergroepen daarop in door ze activiteiten aan te bieden vanuit thema’s. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van de methode “Kleuterplein”. Bij ieder thema zetten we enkele ontwikkelingsdoelen voor het jonge kind centraal. 
In de ontwikkelingen van de kleuters wordt veel aandacht gegeven aan;
* sociale vaardigheden
* taal- en reken activiteiten
* werken met ontwikkelingsmateriaal
* motoriek en bewegingsactiviteiten
* expressieactiviteiten
 
We praten met de kinderen over allerlei onderwerpen zodat ze veel woorden/betekenissen leren en goed leren spreken. In de groepen 2 wordt er een accent gelegd op de onderdelen rijmen, beginklank, hakken en plakken. Dat is belangrijk als voorbereiding voor het latere lees- en taalonderwijs. 

Daarnaast worden er in de groepen 0-1-2 ook rekenactiviteiten aangeboden. Hierbij kunt u denken aan het overzien van hoeveelheden en hier een cijfersymbool aan koppelen. Begrippen zoals zwaar-licht, veel-weinig, tevens leren de kinderen vormen, kleuren en lichaamsdelen herkennen en benoemen. 

Ook de sociaal-emotionele ontwikkeling en het welbevinden van de kinderen is erg belangrijk.
Wij vinden het fijn dat alle kinderen goed in hun vel zitten en het fijn hebben op school.
We vergroten de sociale vaardigheden van de kinderen in vrije activiteiten, bijvoorbeeld tijdens het buitenspelen, of tijdens hun spel in de huis/-themahoek. Ook bieden we samenwerkingsactiviteiten aan.  

Wij gunnen iedere kleuter een fantastische kleutertijd waarna ze klaar zijn om fijn te kunnen starten in groep 3.
 

Delen:
Chr. basisschool De Rank
  • Koekoekstraat 1
  • 5702 PM Helmond
  • T0492 525418
  • Einfo@rankhelmond.nl
Sitemap
    • Home
    • Onze school
    • Groepen
    • Nieuws
    • Kalender
    • Formulieren
    • Contact
Locatie Abdijlaan
  • Abdijlaan 4
    5702 NK Helmond
    T0492 528323
    • Einfo@rankhelmond.nl

     
Copyright 2021 - Aangeboden door Basisschool Apps 2
  • Disclaimer
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Top